LibSearch NL

Wat is LibSearch?

LibSearch is de zoekmachine die de Universiteitsbibliotheek (UB) van de Vrije Universiteit gebruikt om alle in de UB beschikbare (wetenschappelijke) informatiebronnen beschikbaar te maken.

De LibSearch zoekmachine biedt toegang tot de fysieke en digitale collecties van de UB en andere bibliotheken en databases wereldwijd.

Toegang tot LibSearch is mogelijk vanaf de bibliotheek Homepage of via WorldCat Discovery.

Zoeken in LibSearch

Standaard wordt gezocht in alle records die in LibSearch zijn opgenomen. Treffers die in de UB beschikbaar zijn worden als eerste gesorteerd.

- Via Gesorteerd op: kan een andere sortering worden gekozen.
- Met de zoekhulpen links op het scherm kan een zoekactie verfijnd worden.
- Via Geavanceerd zoeken kun je meer gerichte zoekacties opbouwen en combinaties tussen zoektermen leggen.

Klik op een titel om de volledige bibliografische beschrijving te kunnen zien. Selecteer Bekijk alle edities en materiaalsoorten voor mogelijk alternatieve edities.

Aanvullende informatie over zoeken in LibSearch (WorldCat Discovery)
Search in WorldCat Discovery
Searching WorldCat indexes : Quick reference
FAQ LibSearch
Basic search - OCLC (uitgever)

Beschikbaarheid

Alleen titels met de aanduiding In bezit van: VU Library zijn daadwerkelijk full text beschikbaar, uitleenbaar of ter inzage bij de UB. Titels die niet beschikbaar zijn bij de UB kunnen via Request Item through Interlibrary Loan worden aangevraagd bij andere bibliotheken.

Beschikbaarheid van titels kan zijn

→  Online beschikbaar: eBook bekijken of Volledige tekst bekijken of Toegang tot tijdschrift.

Selfservice: Available Main Building MAINOPEN Selfservice (normal loan)  RS.01942.-
Boek in open opstelling. Zelf pakken op aangegeven locatie en zelf uitlenen via uitleenstation of alleen raadplegen.

Magazijn aanvraag: Available Main Building H09MAG2 Stack Request (normal loan)  HH.03463.-
Materiaal in gesloten magazijn. Klik op titel en Place Hold om reservering te plaatsen. Gereserveerd materiaal staat binnen aangegeven tijden  klaar op de ophaallocatie.

Alleen ter inzage: Main Building MAINSTUDIE Reference Only (not for loan)  RZ.00730.r: 3.1 (010)
Materiaal is naslagmateriaal en niet uitleenbaar.

LibSearch en Endnote

Als je referenties uit LibSearch wilt gebruiken in je paper of scriptie dan kun je gebruik maken van referentieprogramma's zoals EndNote, Refworks of RIS. Hiermee kun je makkelijk referenties in je werk opnemen.

Heb je vragen over LibSearch? Stel je vraag aan de bibliotheek!